Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Dodge Viper srt 10

2009.03.20

Dodge Viper SRT-10

Általános információ

Modell Dodge Viper SRT-10
Évjárat 2007
Kategória Nyitott kocsi/sport autó

Fő jellegzetességek, biztonság és ekonómia

Motor mérete 8277 ccm
Üzemanyag típus Benzin, ólommentes 95
Vegyes fogyasztás 19.4 liter/100 km
Ülőhelyek 2
Hajtómű Hátsó kerék
Sebességváltó Kézi, 7 sebességes

Motor és sebességváltó

Motor elhelyezése Elöl, hosszirányú
Lökettérfogat 8277 ccm
Motor típusa V10
Max teljesítmény 500.00 LE (368 kW) 5600 fordulat/perc
Max forgatónyomaték 712.00 Nm 4200 fordulat/perc
Kompresszió 10.0:1
Szelepek belső átmérője x mélysége 102.4 x 100.6 mm
Üzemanyag rendszer Befecskendezés
Szelepek / henger 2
Üzemanyag kontroll Mérőpálca/ felső szelep (OHV)
Motor kenés Nedves olajteknő
Hűtőrendszer Folyadékhűtés
Váltó Kézi, 7 sebességes

Sebesség és gyorsulás

Végsebesség 306.0 km/h
0-100 km/h (0-62 m/h) 4.2 másodperc
Teljesítmény/súly arány 0.3283 LE/kg

Külső és belső

Karosszéria típus Nyitott kocsi
Ajtók száma max 2
Első lábtér 1 080 mm
Utastér 6 060 liter
Csomagtartó 238 liter
Választható csomagtér 238 liter
Légellenállási állandó 1.0

Kormány, fékek és gumiabroncsok

Kormánymű Húzóerő-kontroll
Első fékek Hűtött tárcsafékek
Hátsó fékek Hűtött tárcsafékek
Fékrendszer Blokkolásgátló (ABS) (ABS).

Méret és súly

Súly 1 523 kg
Vontatási teher 2 767 kg
Teljes hossz 4 470 mm
Teljes szélesség 1 920 mm
Teljes magasság 1 220 mm
Alváz magassága 140 mm
Kormánybázis 2 520 mm
Üzemanyagtartály mérete 70.0 liter

Egyéb jellemzők

Az új autó becsült ára Euró-ban 105030
Szerviz intervallum 12 000 km

 

A Dodge Viper SRT-10 egyike a legvadabb és legerősebb sportautóknak. Az 506 lóerős rakéta úgy viselkedik, mint egy makacs gőzkalapács. Mint sok más sportautót, a Viper 8.3 literes 10 hengeres motorját is egy gombnyomással lehet életre kelteni. Az erőteljes motor fenyegető morgással adja a vezető tudomására potenciálját. A 100 km/h-ra gyorsuláshoz csupán 3.9 mp-re van szüksége. Az SRT-10 végsebessége 306 km/h. Hatodik sebességfokozatban 200 km/h-nál a fordulatszám mutató a 2500-as számnál mozog. A motor erejét érezni azonban inkább 4-es fokozatban, 150 km/h-nál lehet, 3000-es fordulatnál. Ennél a sebességnél a gázpedálra hihetetlen energiával reagál. Olyan erővel ugrik meg az autó, ami még ennél a sebességnél is az ülésbe préseli az utasokat, a sebességmérő pedig egy pillanat alatt a 200-asra lendíti.

A kemény ülés kevés kényelmet nyújt, ellenben tökéletes oldaltartást. A sebességváltó a középső konzolon van meglepően elöl és fent. A sebességeket a hatfokozatú váltón nem is olyan egyszerű megtalálni, azonban a Viper esetében szinte mindegy, milyen sebességben van az autó. A kupplungpedál szintén nehéz járású és a váltóval együtt azt sugallja: csak hidegvérűeknek! Bár nem lenne rossz egy Viper automata váltóval, azonban a Viper rajongók számára ez elfogadhatatlan stílustörés lenne. A puritán erőmű más szempontból sem a kényelem mintapéldája, már 100 km/h-nál hangossá válik az utastér a vékony vászontető alatt, 160 km/h-nél a menetszél is csatlakozik a vad "orgonajátékhoz". Ezzel a zajjal a Viper egészen biztosan nem a legjobb opció hosszú utakra. Aki nyitott tetővel akar utazni, a vászontetőt egy mechanikus központi emelő segítségével az ülés és a csomagtartó közé süllyesztheti. A 200 literes csomagtartó mérete még éppen üti az elfogadható nagyságot. 

A kormánymű nem túl érzékeny, magas sebességnél komoly figyelmet igényel. Kanyarokban tökéletes az útfogása, gyakorlatilag rászívja magát az aszfaltra, amihez a hatalmas méretű kerekek is hozzájárulnak. A nagyméretű fékeknek ABS-sel felszerelve nem jelent problémát az 1,6 tonnás vadállat megfékezése, de mindezt a vezetőnek elektromos rásegítés nélkül kell megtennie. Az extrém sportkabrio kategóriájában nincs igazán versenytársa a Viper-nek. A Viper egyszerűen túl gyors, túl puritán, és túl kényelmetlen. Ehhez képest azonban a leggazdaságosabb megoldás a nyitott sportautók között . Az ára megközelítőleg 30 millió Ft. Az egyetlen olyan Cabrio amely lépést tud tartani a Viper-rel, az a Porsche Carrera GT, amelyet azonban bő 100 millió forint felett vehetünk meg. A többi sportautó is mind drágább a Viper-nél, és messze nem olyan gyors. Az ár-teljesítmény arányban tehát a Viper verhetetlen. 

Adatok: 

10 hengeres motor, OHC, 20 szelep. 8,285 liter hengerűrtartalom 
Max. teljesítmény: 372 kW, 506 lóerő 5600-as fordulatnál. 
Max. sebesség: 306 km/h 
Gyorsulás 100 km/h-ra: 3,9 mp 
Fogyasztás: 19,4 liter 100 km-en 
Netto súly: 1601kg 
Hossz: 4,460m, szélesség: 1,944m, magasság: 1,21m, keréktáv: 2,51m Benzintank: 70 liter. 
Alapfelszerelés: légzsák, riasztó, ABS, ködlámpák, keréknyomásmérő, fényszórótisztító berendezés, xenon fényszóró, elektromos ablakemelő, klíma, bőr kormány, távirányítós központi zár.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.